NOVÝ SRAM AXS
Drát či bezdrát? Elektrika nebo mechanika? Kotouče nebo klasika? To je otázka. Vždy budou dvě skupiny. Ono nám stejně časem nezbude nic jiného, než jít s dobou :) ... Na stole si tu tak leží odděleně pár komponentů, jdete kolem, sáhnete na řazení a v druhém rohu stolu se začne hýbat přehazovačka jako nějaký transformer :) Nový Sram AXS je ještě o kus dál než eTap jak ho známe. Lze vše kombinovat, dokonce i teleskopickou sedlovku se silničními pákami. Např. na gravelu. Baterie jsou kompatibilní se všemi komponenty. A co montáž a nastavení? Musíte mít chytrý telefon a aplikaci, kde si všechno nastavíte podle gusta. Montáž je opravdu snadná, stačí nastavit správně dorazy, a zbytek se vyladí sám tak, aby nikde nic nerachtalo :) Jo..už i silniční sada od Sramu je 12ti kolo:) Jsou nové i kotouče, ale příznivci klasiky se nemusí bát. Bude verze i s klasickými brzdami. Na horských kolech je přece jen větší riziko, že drahý systém někde upálíte o pařez, ale je to promyšlené perfektně. Při rázu se celá přehazovačka pohne a odpojí se od mechanismu, aby nedošlo k poškození. Jako bonus neohnete ani patku :) Asi největší přínos především pro montéry je bezdrátová teleskopická sedlovka. Dalším plusem je vzhled. Řidítka, kde jsou jen hadice od brzd, případně lanko k lockoutu. Do řazení pak postačí v nouzi baterie z tachometru. :)