Na dvířkách dýmnice parních lokomotiv už v minulosti bylo k vidění ledacos, namátkou: číselné označení/řada, holubice, květiny, obrazy státníků, velké bílé V, hesla k 1.Máji nebo ke splnění úkolů pětiletky, … tentokrát je tady CIPOLLINI NK1K.
Na dvířkách dýmnice parních lokomotiv už v minulosti bylo k vidění ledacos, namátkou: číselné označení/řada, holubice, květiny, obrazy státníků, velké bílé V, hesla k 1.Máji nebo ke splnění úkolů pětiletky, … tentokrát je tady CIPOLLINI NK1K.
Tahle pracovitá parní teta už má své odpracováno a tak v klidu odpočívá a připomíná nám slavné časy parní éry na železnicích. Její sestry, které stále ještě brousí koleje žitavské úzkorozchodné Eisenbahn ji z dálky zdraví svými píšťalami. Poslední večerní paprsky sluníčka jsme využili a v netradičním prostředí vám teď nabízíme pohled na další kousek z KOLOKRÁMU, těsně před odjezdem k zákazníkovi. Tak jako symbolicky by ho mohla odvézt třeba pára …
… nějakou symboliku to asi má – fortelné řemeslo našich předků a úžasný, prakticky nezničitelný a neutahatelný stroj tady pózuje se současnou cyklistickou technikou. Jezdit s párou bylo i docela fyzicky náročný a takovej bicykl? Však víte …
Znáte ještě někdo jeden z posledních velkých filmů němé éry Frigo na mašině? Buster Keaton tam předvádí neuvěřitelné kousky. On tenhle panáček vlastně taky :) :) :)! Další komentáře asi nejsou třeba … :).
Cuba Libre na železném oři brázdí údolí pod Lužickými horami. Kdyby došla pára – osedlá oře karbonového a jede se dál …
Veškeré detaily o kolech už všichni určitě znáte nazpaměť, ale co vám říkají názvy jako třeba: kompresor, turbinka, tendr, dyšna, parojem, písečník, šoupátko, píst, mazací lis, odkalovače, pravítko, křižák (psáno s malým k! :)), “klacky“, … tak třeba na tom tendru se zrovna pózuje.
Asi už to dnes moc lidí nezajímá, tak se zase vracíme k obvyklému – CIPO NK1K
Sedět se tady bude na “svatém Markovi“ …
… brzdí a řadí SHIMANO …
… řady DURA-ACE a celý je to “na baterky“ :).
Točit se pod námi bude kvalitní švýcarská technika obutá do Continentalů a … a to je dnes všechno.