Používáte zastaralý prohlížec Internet Explorer, který pro zobrazovaní našich stránek nepodporujeme. Použijte prosím jiný prohlížeč.
Velikonoční otevírací doba: Od 29. 3. do 1. 4. jsou naše prodejny zavřené
CZK
EUR
Měna:

Tak zima je za námi...

Vytvořeno05.05.2017
... alespoň dle kalendáře, i když některé dny byly i jako "aprílové" dost "ostré" a podstatně horší než v únoru. Někdy, při pohledu z okna, se člověku ani ven nechtělo a dle pořekadla "duben, ještě tam budem" - myslím za kamny, tak bylo adekvátním přirovnáním :). Před pár dny jsem si říkal, jak to zase uteklo, a kde je ta prosincová a začátkem ledna druhá absolvovaná Mallorca s kamarády na kole :(? Zima byla letos pro mě osobně po návratu spíš o běžkách, s kterými jsem se dost pral, ale zase to byl jinej pohyb, a taky o to víc bolestivej :). Vedle toho jsem každou středu chodil do posilovny na "kruháč" s děčínskými kajakáři, za což jim moc děkuji, že mě vzali do party. Opět jsem zjistil kolik vlastně mám na sobě svalů a o kolika jsem doposud ani nevěděl :). Trénink to byl vždy dost intenzivní a během pár minut jsem se vyrušil tak, že jsem měl večer na druhé tréninkové fázi problém udržet půllitr v ruce. Následné jaro, myslím tím březen a duben je pro nás prodejce kol velkým náporem a letos i po stornu jarní výstavy For Bikes, to bylo a doposud je pro mě osobně asi nejnáročnější za posledních pár let. Navíc radostný přírůstek do rodiny v podobě Matyáše mi také bere koncentraci na další trápení a trénink na tom dvoukolém nesmyslu :). Takže sečteno a podtrženo, natrénováno na závody tak, jak by měl závodník, dle mých představ a předchozích let, moc nemám. Jsem na tom asi tak, jako když jsem před 25 lety začínal :). Nicméně hlava si asi stále chce něco dokazovat (ano jsem pacient kola) a srdíčko závodnický tam prostě asi je navždycky... Nechci se připravovat na elitní závody, na to není čas, ale chci si občas odskočit na nějakej ten regionální závod a svézt se s klukama se ctí mi vlastní, užít si to a mít z toho dobrej pocit. Doma na to koukaj jako, že jsem se asi už úplně zbláznil, když většinou večer po práci utíkám na dvě hoďky se sklouznout a můj dlouholetý kamarád a trenér Ondra Vojta mi pár dní možná týdnů nereagoaval na mé podněty a prosby o tréninkový plán. Asi i z důvodu, že čekal, že mě to přejde a rozumně si spočítám, co má v mém věku přednost a smysl. Nakonec jsem ho před cca 3 týdny zlomil :) a povolil se slovy, když si nedáš říct, tak tady to máš. Jezdím tedy opět trochu pravidelně a čas strávený na kole se snažím využít, co nejefektivněji a po několika letech jsem nasadil zpět tepák, abych to trochu pohlídal v těch tepovejch zonách :)... Nutno taky podotknout, že po loňském úraze, kdy jsem se dával dost dlouho dohromady mám letos zcela jiné výchozí podmínky a váhu o 5 kilo dole. Tudíž jsem došel k závěru, že je čas si vyzkoušet i nějakej ten závod :). Je tu květen, tak kdy jindy! V sobotu jsem tak nejprve s kamarádem Jirkou a jeho ženou Míšou zasadil na počest narozeného synka na zahradě strom - platan a následně odpoledne sedl na kolo a jel se kouknout do nedaleké Vlčí hory na místní závod, pozdravit staré kamarády a opět okusit ten pocit, kdy cejtím krev i v hubě. Závod s názvem Okolo Vlčí hory je hezkej, technickej, krátkej, o to víc členitej desetikilometrovej okruh, kde si člověk moc neodpočine. Počasí nebylo úplně nejlepší a kolem se konalo několik dalších cyklistických akcí. Přesto se nás na start postavilo kolem 140 závodníků a závodnic. Společně se mnou stáli na startu týmoví parťáci Jirka s Hugem. Tak jsme společně zvedli vlajku Kolokrámu a šli do bitvy! Myslím, že na třetí ročník slušná účast :) a doufám, že se to bude jen zlepšovat. Organizátoři v čele s Honzou Novotou odvedli velký kus práce a buď jim to odměnou. Od lajny se jede zostra, závod je jen na 60 km - 6 kol a pár eliťáků na startu se chce ukázat, proč taky ne :)! Snažím se jet vepředu a v zatáčkách neztrácet přední pozice. Do kopce se tak vždy mám kam propadat a putuju tak v Brtníkách, jak valící se šutr zpět pod kopec :) ... nahoře mám však vždy morálku "založit" a roztočit tak svoje nová kola Roval CLX 50 do maxima a s pomocí těchto stále zrychlujících setrvačníků se vrátit po pár kilometrech zase do hry. V třetím kole nás na špici zůstává asi jen 15 kusů a říkám si, není to zase tak špatnej začátek, na to co mám odtrénováno. A v tu chvíli se hlásí defekt předního kola :)... chvilka nepozornosti a prorazil jsem plášť o asi jedinou díru ve sjezdu :). Říkám si sakra, co teď, v nohách pár kilometrů a slejzat se mi nechce. Koukám kolem sebe a nikde žádnej mechaničák ani cyklista, kterého bych poprosil o pomoc. Jedu tedy pár kilometrů po prázdném kole a dávám si pozor, abych nesundal plášť a nerozbil si hubu a nezničil své nové kolo. Šlapu v klidu ale intenzivně se snažím eliminovat ztráty a kontakt s první skupinou. V následném kopci v Zahradách prosím o pomoc jednoho tatínka, který zde fandí svému synkovi a ten mi půjčuje své kolo. Rychlá výměna a pokračuju v plnejch zpět na špici závodu. Děkuju Vám za pomoc pane Šorme! Vracím se tak do hry asi tak na další dva kilometry :) a v pátém kole opět v Brtníkách odpadám, ale již vím, že závěr bude pro mě už jen labutí píseň. Chci se dostat do cíle a konečné 13. místo po spurtu tříčlenné skupiny je pro mě nakonec uspokojením a dobrou zkouškou mého starého dieselového motoru :). Protože jsem plný optimismu je čas vyrazit na legendární Lopatárnu do Plzně. Pokud to někdo nezná, tak se jedná o středeční kritérium, které je součástí celoročního seriálu Giant ligy, což je dnes asi jediná podobná akce v této zemi. Děkuji tedy za všechny Honzovi Kotlíkovi Kotalovi a jeho věrným panošům, že se na to ještě nevykašlali a dělají pro nás cyklisty tento seriál závodů, máte za to můj neskonalý obdiv. Je středa ráno a hledám důvody proč nejet a zůstat doma. Práce jak na kostele a proto by bylo moudrý zůstat v práci, navíc 200 kilometrů kvůli hodinovýmu závodu je taky rozumnej argument proč nikam nejet :). Je ale třeba roztáhnout plíce a roztočit nohy, závody jsou to jediné co mě může přece posunout a zlepšit :). Beru tedy na výlet Martensku a Matyáše, aby taky viděl kam bude třeba jednou sám jezdit si protahovat papulu :). Na startu klasika, staré známé tváře, připadá mi to, jako, že se zde zastavil čas ... Pořád stejný schéma jako přes kopírák, ale je to paráda a vlastně jsem se na to těšil :) ... jsem tu za kolokrámníky na startu sám, nemám tedy zatím komu rozjíždět spurty, tak se rozkoukám a až se mnou přijede příště náš nový kolega Martin Bína nebo spurtér kolega Libor Mazlík Bartůněk budu alespoň připravený na svou oblíbenou roli rozjížděče :) ... Od startu odjíždím v pětičlenné skupince, kde jsou tři závodníci Sparty a trestám se tak dalších 13 kol v popředí, nemám na to a několik nástupů "rudých" dresů, kteří nemají respekt ke stáří a chtějí jet evidentně sami mě po pár kolech osamoceného vrací zpět do hlavního pole, kde se vezu a v klidu točím nohama až prakticky do závěru, kdy to zkouším sám a znovu jedu vpřed. Dvě kola před cílem jedeme na špici ve čtyřech, ale na další body mi nezbývá energie. Nakonec jsem však spokojenej, připomněl jsem tělu, co to znamená jet rychle a zvyšovat tlak do pedálů. Zkouška motoru tak dopadla i zde lépe než jsem čekal. Uvidíme co bude dál, tak zase někdy na slyšenou. Cuba Libre Tááákhle budu velkej, Matyášek má svůj strom ... Tááákhle budu velkej, Matyášek má svůj strom ... ... děkujeme Míši a Jirkovi za realizaci :) ... ... děkujeme Míši a Jirkovi za realizaci :) ... ... hopem, skokem na Vlčí horu ... ... hopem, skokem na Vlčí horu ... ... už po defektu, ale jedu bomby dál ... ... už po defektu, ale jedu bomby dál ... ... stoupání je zde výživný ... ... stoupání je zde výživný ... ... spokojenej v cíli ... ... spokojenej v cíli ... ... středa, Lopatárny třeba ... ... středa, Lopatárny třeba ... ... Martenska s Matyáškem taky kroužili ... ... Martenska s Matyáškem taky kroužili ... ... a je to! ... a je to!

Sledujte nás na sociálních síťích

Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.