Používáte zastaralý prohlížec Internet Explorer, který pro zobrazovaní našich stránek nepodporujeme. Použijte prosím jiný prohlížeč.
Velikonoční otevírací doba: Od 29. 3. do 1. 4. jsou naše prodejny zavřené
CZK
EUR
Měna:

Teď již na vostro!

Vytvořeno21.10.2014
Sešel se týden s týdnem a je to tady. Po skvělém začátku domácí sezóny nastal čas na opravdovou prověrku ohněm, tedy srovnání se se světovou špičkou. Ta byla naplánována na první díl Světového poháru v holandském Valkenburgu. Díky svojí aktuální formě jsem byl podle očekávání nominován do výběru reprezentace, a tak se již v pátek přesouváme v osvědčené sestavě nedaleko místa konání, do zhruba 900km vzdáleného belgického Werchteru. Poslední tipy a triky od mého trenéra a mentora Vojty Červínka. Hlavně žádný arabiky, navedený a bomby dýky ... bomby ale vlastně jo, ty zkusím jet hned od startu :) ... Poslední tipy a triky od mého trenéra a mentora Vojty Červínka. Hlavně žádný arabiky, navedený a bomby dýky ... bomby ale vlastně jo, ty zkusím jet hned od startu :) ... Tam je domluveno ubytování u našich známých Manon a Tomyho, kde se cítíme jako doma. Díky tomu odpadl jakýkoli zbytečný stres, převažuje spíše pohodička . Ještě v pátek večer nás čeká nabitý program. Já usedám na válce, abych po cestě hodil nohy trochu do pohody a Dan mi mezitím mění lanka a bovdeny, aby bylo vše ready na sobotní oficiální trénink a samozřejmě hlavně na neděli! Teprve potom, když je vše dokončeno k všeobecné spokojenosti, se chystáme ke spánku. ... kvalitní zázemí je nutnost, stejně jako nasypat tu správnou směs rafinovaně rafinovaných cukrů ... ... kvalitní zázemí je nutnost, stejně jako nasypat tu správnou směs rafinovaně rafinovaných cukrů ... Na druhý den jsem se vyspal jako pán, míchám si koktejl Enervitene a hurá na rozcvičku, jak jinak než v podobě válců…tělo se prostě nějak nastartovat musí. Po snídani se začínáme pomalu balit a před jedenáctou vyrážíme směr Valkenburg, kam to je asi hoďku cesty. Tam nás čeká oficiální trénink na trati, kde jsem neplánoval dlouhou zastávku, protože mě čekalo hlavní rozjetí na silnici. Samozřejmě nic nepodceňuji a trať si důkladně projíždím. Nakonec to hodí tři okruhy, nejen proto, abych si zapamatoval všechny důležité sekce, ale i se jen tak pokochal, vždyť v závodním nasazení není čas vnímat nic, co je schováno za plůtky . Ráno v den závodu se mi můj klasický rituál na válcích pokoušejí znepříjemnit ubytovaní hosté na hotelu, které jsem jejich hučením asi probudil ze zimního spánku. Nenechávám se zastrašit, nasazuji lehký „poker face“ a pokračuji soustředěný dál! Po snídani chystáme jídlo, neboť závod startuje až ve tři odpoledne a objet to na snídani moc jednoduše nejde. ... sakra, kdy už mi napíšou z toho Pro Tour? Čekám, furt čekám na signál a ten nepřichází, a tak čekám dál ... ... sakra, kdy už mi napíšou z toho Pro Tour? Čekám, furt čekám na signál a ten nepřichází, a tak čekám dál ... Ještě dopoledne vyrážíme s Tomášem Paprstkou na lehčí hodinový švih na silnici, před tím než vlítneme naposled nanečisto prozkoumat trať. Na trati se nic moc velkého nezměnilo, jen byl každý na vážkách, jestli poveze hrubý dezén nebo „šipky“. Pro mě je volba jasná po projetí první rundy a volím jasně šipky, jelikož startuji zezadu a potřebuji, aby to valilo po rovných pasážích tam, kde se závod rozhoduje . ... první svěťák, jako prvoročák si nemůžu moc vybírat. Startuju z poslední řady. To však neznamená, že se neposunu ... ... první svěťák, jako prvoročák si nemůžu moc vybírat. Startuju z poslední řady. To však neznamená, že se neposunu ... Ještě před startem usuzujeme, že rozhodčí vzhledem k počasí povolí občerstvení a pití v depu. Nejedná se o standardní věc, až na základě horkého počasí v den závodu to povolují. Pro mě to znamená připravit si pár odměrek Enervitenu do depa pro taťku, který mi bude pití podávat. Po nutném zahřátí se lehce nervózní vydávám kroužit na startovní rovinku. Přece jenom je to pro mě první rok v této kategorii a já se chci poprat o co nejlepší umístění, a to i přes fakt, že má startovní pozice vzadu mi to už před startem lehce znepříjemňuje. Ale jak se říká, když na to máš, tak si tam dojedeš . ... a už to zase válcuju ... ... a už to zase válcuju ... Poslední minuta! Každý napjatě sleduje semafory, svítící červenou barvou. Zelená a jede se. A hned prásk a leží to. Naštěstí to pro mě nemá žádný dopad a mohu jet dál. Po příjezdu k prvnímu depu nastává zácpa jak na D1 a zmatek. Musím odbočit do depa a tím pádem i vyměnit kolo. Ani jsem se nenadál a jsem předposlední. To nám to pěkně začíná, říkám si. Nicméně se nenechávám rozhodit a pokračuji na své poměry drtivým tempem, předjíždím jednoho po druhém a propracovávám se do top 10. Tam se usazuji na poslední čtvrtinu závodu, víc dopředu už po předchozí stíhací jízdě nebylo možné dojet. Prostě jsem toho nechal na trati až příliš. Co se ale nestalo, poslední průjezd kolem depa před cílem. Unavený ztrácím koncentraci a ve snaze ujet mým soupeřům dýchajícím mi na záda, padám. Už zase se válím, tentokrát jsem si ohobloval bok z druhé strany, takže to mám fifty-fifty . Naštěstí se nic hrozného nestalo a já mohu závod dokončit pouze s odřeninami a nakonec beru 13. flek. ... za chvíli budu vypadat stejně, jak ta lebka na tom bidonu. Ještě párkrát lehnu a stanu se kostějem nesmrtelným :) ... za chvíli budu vypadat stejně, jak ta lebka na tom bidonu. Ještě párkrát lehnu a stanu se kostějem nesmrtelným :) V cíli už na mě čeká Soigneur Rudy, který se o mě perfektně stará, čímž mi šetří spoustu starostí. Z poklidného vyjíždění na válcích tak mohu sledovat Dana s taťkou, jak balí věci do auta na cestu domu, která měřila těch ukrutných 900km. Ani nevím, co bych si bez těchto dvou andělů strážných počal. Nakonec se sluší napsat, že po této první konfrontaci s výkvětem cyklokrosového světa se chystám na malý tréninkový blok na Mallorcu, kam odlétám v úterý s parťákem Martinem Bínou. Trochu poladíme výkonnost, aby se příště povedla ta zmiňovaná TOP 10 . Tak zatím ahoj, ozvu se Vám opět z Mallorky. Bory

Sledujte nás na sociálních síťích

Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Povolit všeNepovolovat cookies