Používáte zastaralý prohlížec Internet Explorer, který pro zobrazovaní našich stránek nepodporujeme. Použijte prosím jiný prohlížeč.
CZK
EUR
Měna:

Jirka Novák pilně trénující

Vytvořeno08.02.2012
Přinášíme opět novinky od Jirky Nováka, který se i v teplotách hluboko pod bodem mrazu připravuje pilně na nadcházející sezonu, na sezonu ve znamení okřídlené lebky, na sezonu která je již skoro za dveřmi. Jirka se již naplno seznamuje se svým závodním strojem značky Merida, zde je jeho komentář...

Merida Big Nine

Můj nový stroj nese název Merida Big Nine. Jedná se o celokarbonovou 29-ku od taiwanské rodiny Tsengových. Tento model mimo jiné vyhrál v drsné konkurenci sedmi špičkových modelů od předních výrobců v prestižním německém časopise Bike. K této "motorce" dali autoři testu atributy jako "lehký, tuhý a rychlý" bike, který tak sami povýšili do šlechtického stavu :). Rám je vyroben z carbonu s označením superlite. Geometrie rámu je velmi tuhá a k tomu napomáhá pevná osa u zadního kola, a také velký průměr použitého integrovaného hlavového složení v podobě 1 1/2" ve spodní části.

Pružení má na starost vidlice od DT Swiss. Středové složení BB30 je osazeno klikami Rotor 3D plus s elipsovými převodníky 40 a 27 zubů. Výrobce klik Rotor využívá elipsových převodníků a tak umožňuje jezdit rychleji, efektivněji při minimalizování takzvaného mrtvého bodu, s čím je spojeno i větší pohodlí z jízdy... alespoň výrobce to tvrdí :) Uvidíme na závodech, co je pravda! Další komponenty jsou od Sramu a to konkrétně řada s označením XX. Kazeta ovládaná přehazovačkou XX má na výběr z deseti pastorků, a to od 11 zubů do 36. Svůj život svěřuji kotoučovým brzdám od stejnojmenné značky. Jsou opatřené kotouči s průměrem 160mm, které jsem už viděl párkrát rozpálené do ruda. Vím, že kdo brzdí, nevyhrává :) - ale občas je to fakt potřeba! Na pořízených fotkách můžete mimo jiné vidět i tréninková kola Alex Rims, ty však brzo nahradí zapletená kola firmy Remerx na galuskách Tufo. Český výrobce Tufo nám k prvním závodům na Kypr dodá vylepšený model XC2 29 plus, který bude mít oproti standardnímu modelu vyztužené boky proti defektu. Tufo je jedna z mých zbraní, galusky neskutečně jedou, mají vynikající jízdní vlastnosti! V poslední řadě nesmím zapomenout na klenot v podobě sedlovky KCNC, která je vyrobena ze slitiny scandia, pravda vypadá na mém stroji trošku extravagantně, nicméně její rudá záře mi dává potřebný adrenalin do žil. Techniky bylo již myslím dost :), teď pár postřehů ze samotného tréninku..

Mrazivý trénink

Celou naší republiku zužují neskutečně mrazivé teploty, přesto nemám jinou možnost, než vyrážet na kole ven alespoň na několik desítek minut. Snažím se tak co nejlépe seznámit se svým novým kolem. Musím potrénovat techniku a taky trochu intenzitu, posléze, když je mráz nad mé síly, dojíždím tréninky doma na válcích. A to někdy i několik hodin. Na trénink venku jsou pro mě u nás v Liberci ideální volbou nedaleké Lidové sady. Vyšlapané cestičky od pejskařů jsou perfektní na zdokonalování techniky. Pádem riskujete odvezení si suvenýru od pejsků.

Další možností je vyrazit přímo do nedalekého Bedřichova na běžecké tratě Jizerské magistrály. Sníh je natolik přemrzlý, že kolo jede bezproblémově samo i po běžeckých tratích. Můžete tak překvapit svojí rychlostí i Standu Řezáče :) Musíte jen přizpůsobit tlak v pneumatikách na cca 1 bar, jinak hrozí ztráta stability.Vidlice přestává v těchto mrazech fungovat již zhruba po dvou minutách tréninku, zamykání mám pro jistotu jak je vidět na jedné s fotografií jištěné gumovým náramkem od přátel a sponzorů ze Svijan. Na konec dnešní reportáže Vám ukážu fotku, co vše si musím obléknout, abych na kole v těchto mrazech vůbec přežil! Pěkný den Vám přeje Jirka Ňumi Novák [gallery link="file">

Sledujte nás na sociálních síťích

Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Povolit všeNepovolovat cookies