Používáte zastaralý prohlížec Internet Explorer, který pro zobrazovaní našich stránek nepodporujeme. Použijte prosím jiný prohlížeč.
CZK
EUR
Měna:

Kult štíra – nově u nás v KaŠi

Kult štíra – nově u nás v KaŠi
Vytvořeno21.04.2024

Tentokrát jsme neleželi v astrologických mapách jako Stuart Hampel (Pane, vy jste vdova), abychom se ujistili, jakou cestou se do budoucna ubírat. Máme naopak jasno. Jasno v tom, co nového vám zákazníkům nabídnout. Tentokrát rozšiřujeme náš sortiment o kvalitní cyklooblečení italské značky CASTELLI. Že se jedná o firmu s tradicí určitě nemusíme cyklistické veřejnosti nijak zvlášť připomínat. Že se ale historie této značky píše již od roku 1876 (Giani Vittore), to zřejmě mnohé překvapí.

Není snad ve světě cyklistiky typičtější zástupce oblečení, než italské Castelli. Jak je zvykem na tomto „poloostrově“, i tato značka se může pyšnit historií, píšící se téměř jedno a půl století. A hlavně, dala vašemu sportu mnoho inovací, bez kterých si jej dnes ani nedovedete představit. Ale nepředbíhejme, píše se rok 1876 a Mladý Giani Vittore sedí ve své malé milánské dílně a ukusuje niť u právě dokončeného baletního trikotu.

Pravda, prapůvodní produkty z malé milánské dílny neměly s cyklistikou nic společného, ale svůj um si tvůrci v začátcích tříbili například při šití baletních trikotů a dále i v nelehkých dobách během první sv. války civilního oblečení a dokonce dresů pro fotbalisty. Přelomovým historickým datem je ovšem až rok 1935, kdy se poprvé objevuje jméno Castelli, kdy Armando Castelli firmu koupil a samozřejmě spolu s ní převzal i klientelu. V té době se už ale objevují i světové hvězdy cyklistiky, které také vyžadují kvalitnější oblečení a svými požadavky a zkušenostmi přispívají k rozvoji firmy. Mimochodem to byli například pánové Gino Bartali, Fausto Coppi a následovali Louison Bobet, Rik Van Loy nebo Jacques Anquetil,…

Ano, čtete správně, cyklistika tehdy nebyla sportem, kde by se dbalo na kvalitu, harcovníci na vysokých kolech se obvykle spokojili s pleteným svetrem, nebo čepicí „bekovkou“. A tak počátky tohoto specialisty stavěly na oblečení pro baletky, ale také fotbalisty a samozřejmě civilních oblecích pro místní obchodníky. Doba byla tehdy nelehká a tak prošla značka s tímto sortimentem přelomem dvacátého století a útrapami první světové války.

Historickým datem zde můžeme vnímat až rok 1935, kdy se poprvé na scéně objevuje jméno Castelli, a byl to konkrétně Armando, který se v tomto roce rozhodl Gianni Vittoreho koupit, aby si udržel jeho klientelu. V té byl tedy jen tak mimochodem i nějaký Gino Bartali, nebo Fausto Coppi. Není divu, že se jeho věhlas brzy rozšířil a i další věhlasné hvězdy jako Louison Bobet, Rik Van Loy, nebo Jacques Anquetil spěchali do příšeří dílny, kde se dožadovali na tehdejší dobu velmi kvalitního oblečení.

Dalším přelomovým datem je rok 1948, kdy se u nás dostávali k moci komunisté, ale v Itálii spatřil světlo světa další z klanu Castelli, Maurizio. Ten se záhy stává posedlý touto branží, ale naráží na trochu zkostnatělé názory svého otce. Jakmile ušetří pár (milionů) lir, zakládá v roce 1974, ve svých 26 letech vlastní značku oblečení, kterou pojmenuje právě Castelli. A zde můžete poprvé vidět i jeho specifické logo bílého štíra v červeném poli.

Jako další důležitý rok v historii firmy lze označit rok 1974, kdy Maurizio Castelli zakládá vlastní značku oblečení se jménem Castelli a se specifickým logem bílého štíra v červeném poli. S rozvojem nových technologií výroby a materiálů už šel ruku v ruce rychle dopředu i rozvoj samotné firmy. Na trhu se objevily nové materiály, jako například lycra. To už si mohly tehdejší hvězdy pelotonu, jako například Eddy Merckx a později třeba Bernard Hinault, libovat v elastických a vzdušných dresech. A kupředu nešla jen kvalita, ale i vzhled, estetika, design. Zásadní slovo k tomu řekla nová technologie sublimačního tisku, umožňující téměř neomezené možnosti. Nová barevná řešení vnesla i čerstvý vítr do již zkostnatělých pravidel a jednotnou strohou černou na kraťasech postupně začaly nahrazovat všemožné barevné kombinace.

A pak už to šlo ráz na ráz, tři roky v oboru a cyklistika objevila v jeho podání lycru. Už žádné odřeniny od nasáklé bavlny, dokonalé kopírování těla a vzdušnost. Jak si v lycře tehdy liboval Eddy Merckx ve svých nekonečných únicích, nebo „jezevec“ Hinault při cestě za svými tituly na Tour. Ale nejen to, Castelli představuje i novou technologii sublimačního tisku, umožňujícího takřka neomezené možnosti v grafice oblečení. Však si to Maurizio také náležitě užil, když jezdci sponzorovaní jeho značkou nastoupili v roce 1981 na start v tyrkysových kalhotách. Podle tehdejších pravidel se směly sice vozit jen černé a závodníci museli vzápětí do šaten na „opravu garderóby“, ale reklama byla úspěšná a zanedlouho se to barvami v pelotonu jen hemžilo.

Jen bůh ví, co by ještě tato značka mohla světu dát, kdyby Maurizio v roce 1995 tragicky nezemřel na infarkt při výjezdu na pověstné stoupání Cipresa. Neviděl tak již olympijský triumf Paoly Pezzo, které kromě odhaleného dekoltu při vítězném průjezdu cílem svítilo na dresu právě log štíra. Ostatně i nyní tato značka patří k oficiálním garderobiérům italské reprezentace, ale i mnoha profesionálních týmů.

Že ani zavedené slavné značky nemají navěky na růžích ustláno, to platí i o značce Castelli. Po částečném ústupu z výsluní ji pod svá křídle převzala společnost Manifattura Valcismon(mimo jiné je její součástí i výrobce oblečení Sportful). Po tomto „sňatku z rozumu“ se značka vrátila na vrchol, o čemž svědčí i to, že jejich služeb využívají hvězdné týmy jako například Ineos nebo Quick Step. My v Kolokrámu jsme na tuto kartu vsadili také – co je dobré pro profesionály, to by se mohlo líbit a hlavně vyhovovat i vám, našim zákazníkům. Slibujeme, že uděláme maximum pro to, aby si z naší kolekce Castelli vybral úplně každý, ať už si budete vybírat podle vzhledu nebo podle velikosti.

Ale život nejsou jen vzestupy, ale i pády, a tak po ústupu ze slávy značku přebírá pod své křídla společnost Manifattura Valcismon, pod kterou spadá i další známý výrobce oblečení Sportful. I díky tomuto sňatku z rozumu se ale vrátila na vrchol a na její kvality vsadily takové hvězdné týmy, jako je Ineos, nebo Qoick-Step.

A co je dobré pro profesionály, to by se mohlo líbit i vám. My v Kolokrámu se v těchto dnech snažíme o sto šest, aby kolekce Castelli na našem e-shopu byla co nejvíce pestrá, vybrat si tak může úplně každý, od Fraucimora po Edudanda, čahoun, i kulička. I když na rovinu, italský střih nepočítá příliš s milovníky knedlíků, chce vypadat dobře hlavně na jezdcích kteří si libují v do nebe šplhajících stoupáních, v potu tváře si užívajících bolest ve stehnech s vidinou, že soupeři trpí ještě více.

Patříte li k nim, neváhejte a projeďte si kompletní nabídku na www.kolokrám.cz, kde nechybí nic z toho, co by nemělo ve vašem šatníku chybět.

https://www.youtube.com/watch?v=2YucrKtK_-o&t=

Sledujte nás na sociálních síťích

Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Povolit všeNepovolovat cookies