Rok se s rokem sešel a jsme zase tady. Tak jako si každý musí koupit vstupenku, tak taky musí navštívit expozici Colnaga! To je snad jasný! Je tady něco nového? Samozřejmě – koukejte jak je to na té cedulce? CONCEPT
… no a tady to máte bílé na černém – po třiceti letech stejné jméno, ale něco naprosto nového.
Nádherný kousek (C60) přesně v “Ernestově stylu” :) - taky z něj cítíte tu radost? Návrat stáje Mapei :)???
V2 R – není v jásavých barvách, ale srdíčko nad ním taky zaplesá – I s těmi kotouči – už si pomalu začínáme zvykat …
… trochu změníme barvy, hodíme na to Sram … a máme tady zase něco jinýho … každý jsme jiný, máme jiný vkus, tak ať máme možnost se trefit do toho svého!
A zblízka už můžeme sledovat detail laku, tvarování karbonu, vedení lanek/kabelů, … ne ne, chce to nepospíchat a všechno si pořádně prohlédnout – jinak byste o spoustu zajímavostí přišli. Opravdu to není všechno stejný! :)
… ani už k tomu není potřeba dokládat diagramy a výpočty, že tohle řešení je zase o tolik a tolik procent festovější, než … všechno už to funguje tak, že už je spíš jen čas na nekonečné hraní si s materiálem – ten to naštěstí dovoluje líp, než kdysi ocelové nebo duralové trubky. :)
Kdybyste teď hned mohli jedno popadnout s tím, že si ho můžete nechat – který by to bylo??? A myslíte, že je vůbec možný “šáhnout vedle”?
Tyhle drobný detaily na jednotlivých komponentech, to je nádhera. Takový nic a jak to pozvedne celkovou úroveň kompletu – to ti kluci z jihu umí! Je to podobný, jako když s vyvalenejma očima chodíte kolem Ferarri a všimnete si maličkýho koníka na brzdovým třmenu – paráda!
Snad ho nikdy nebude potřeba kvůli hledání ! To nikomu nepřejeme.
Kdo rád udržuje svůj stroj v naprosté čistotě (a že si to zaslouží!), ten jenom povzdechne – zase o místo víc, odkud se budou blbě šťourat ty zatracený krystalky soli … :)
… ale kulatá nebo oválná s objímkou by taky vypadala moc dobře … :)
… hodíte tam “lehkonohé“ Fulcrumy a hned je to úplně jiný kolo.
Celkově působí svěže, lehce …
Sem tam nějaký ten historický kousek, aby bylo líp vidět, jaký kus cesty už konstruktéři urazili za těch pár let …
… a že se tenkrát taky uměli pomazlit s detaily …
Milí diváci, v dnešním dílu Receptáře vás pan Ernesto provede historií stavby silničních bicyklů … :)
Nenechte si ujít! Bude to určitě zajímavé povídání …
Tak třeba, jak se rodí takový, doslova brutální závodní stroj a co od něho můžete očekávat …
Že už se například musela zesílit konstrukce brzdových čelistí (dva čepy), aby se to vůbec z toho fofru dalo zpomalit :).
Že všechna lanka schováme, aby nedošlo ani k nejmenšímu znečištění a tím zhoršení funkce systému …
… jejich vedení bude pěkně učesané, aby nikde nic netrčelo a nekazilo celkový dojem preciznosti …
… že snad brzy budou hydraulické kotoučovky i na kočárcích …:)
… že těch zubů na kazetách už je dnes víc jak na orloji …
… že dnes už pod kopcem nemusíte zastavovat a otáčet zadní kolo na jiný převod, že dnes řadíte pomocí lanka, káblíku nebo jen tak, elektrickým impulzem “bezkabelově“, … jo to bude rozhodně na víc dílů! :)
No tak se zase za rok přijďte podívat – zase bude něco nového! Zase budete mít z čeho vybírat. Ciao!!! :)