Používáte zastaralý prohlížec Internet Explorer, který pro zobrazovaní našich stránek nepodporujeme. Použijte prosím jiný prohlížeč.
Velikonoční otevírací doba: Od 29. 3. do 1. 4. jsou naše prodejny zavřené
CZK
EUR
Měna:

Návrat ke kořenům……(i cyklistiky)

Vytvořeno30.06.2016
Datum samotné akce již sice není zrovna aktuální, ale o to v tomto případě vlastně vůbec nejde. Po několika debatách o všem možném i nemožném, kdy se třeba v sauně a následně u piva řeší veledůležité problémy a kdy se většina témat týká kol, skončili jsme kde? Správně, opět u kol! :) Ovšem tentokrát ne u dvou (bicykly), ale u čtyř (auta). Inspirací byly historky ze závodů ze 70 – 80tých let, kdy bylo také ledacos pěkného a zajímavého k vidění a nemohlo to skončit jinde, než u “škodovek” a to samozřejmě u opravdu slavných stotřicítek (Š 130RS). Mimochodem v zahraničí měly přezdívku “laminátové (nebo taky papírové) Porsche“ a v žádném případě zde nešlo o přezdívku posměšnou! Právě naopak! (Dnes už je značka Škoda ve světě známá díky svému kompletnímu výrobnímu programu a to je jen dobře!). Debata tedy sklouzla k tomu, kde jsou tyto ikony motoristického sportu k vidění a že vlastně zakladatelé značky (původně Laurin & Klement) byli v prvopočátcích výrobci bicyklů. Z toho už jen logicky vyplynulo, že by stálo za to, navštívit místo, kde vznikaly jedny z prvních kol, motocyklů a následně i automobilů na našem území. Potom už jen stačilo, že Kuba kontaktoval svého známého, pana L.Koubka přímo z Boleslavské automobilky a ten nám s nevšední ochotou zprostředkoval návštěvu nejen muzea, ale i depozitáře, samotné výroby a dokonce i dílnu závodního oddělení Škody motorsport! Tímto mu ještě jednou mnohokrát děkujeme!!! :) Z pochopitelných důvodů není všude možné fotografovat, tak jen něco málo pro ty, kdo ještě uvedená místa nenavštívili: Tohle je, v rohu odstavená, jedna ze studií/variant upravené Š 130RS pro okruhové závody (pro zajímavost, v Anglii v té době jezdily podobně upravené škodovky okruhové závody, tzv. Supersaloons, ovšem montovali do nich podstatně výkonnější agregáty, například i slavný Ford Cosworth DFV, který se v té době používal ve F1!) Tohle je, v rohu odstavená, jedna ze studií/variant upravené Š 130RS pro okruhové závody (pro zajímavost, v Anglii v té době jezdily podobně upravené škodovky okruhové závody, tzv. Supersaloons, ovšem montovali do nich podstatně výkonnější agregáty, například i slavný Ford Cosworth DFV, který se v té době používal ve F1!) Zde ještě jednou v černobílém vydání, zde se nám ovšem trochu ztrácí modelka… :) Pěkná mladá děvčata k závoďákům vždycky patřila! Zde ještě jednou v černobílém vydání, zde se nám ovšem trochu ztrácí modelka… :) Pěkná mladá děvčata k závoďákům vždycky patřila! … detail loga “českého Rollse” … detail loga “českého Rollse” Je to opravdu Škoda! A škoda, že už je takových skvostů málo… Je to opravdu Škoda! A škoda, že už je takových skvostů málo… Detail vyladěného designu zpětného zrcátka (Š Octavia). Ta “mávátka” na předním skle dnes působí srandovně, ale on i takový Mercedes měl v té době úplně stejná… Detail vyladěného designu zpětného zrcátka (Š Octavia). Ta “mávátka” na předním skle dnes působí srandovně, ale on i takový Mercedes měl v té době úplně stejná… …a on je to dokonce kombík! A jedny z posledních modelů měly už řazení na podlaze, jó, panečku, s tím už se dělala paráda…:) …a on je to dokonce kombík! A jedny z posledních modelů měly už řazení na podlaze, jó, panečku, s tím už se dělala paráda…:) Popular byl ve své době velice populární Popular byl ve své době velice populární … klika sice jako od záchodu, ale když se vycídila Sidolem…! :-) … klika sice jako od záchodu, ale když se vycídila Sidolem…! :-) A kam s rezervou – no přeci tam, kde nejmíň překáží a je okamžitě po ruce! A kam s rezervou – no přeci tam, kde nejmíň překáží a je okamžitě po ruce! Detail mřížky odvodu vzduchu od chladiče na kapotě dalšího bonbonku Š200RS! To byl prototyp, z něhož nakonec slavná stotřicítka vykrystalizovala – tohle když tenkrát někdo viděl na vlastní oči, tak vlastně špatně viděl, protože silně zaslzely… :) Nádhera! Detail mřížky odvodu vzduchu od chladiče na kapotě dalšího bonbonku Š200RS! To byl prototyp, z něhož nakonec slavná stotřicítka vykrystalizovala – tohle když tenkrát někdo viděl na vlastní oči, tak vlastně špatně viděl, protože silně zaslzely… :) Nádhera! Další detail – vyrobily se dva prototypy a mohly jezdit na soutěžích jen u nás doma (homologace :)) Koho zajímají detaily - dejte do vyhledávače Škoda 200RS – a dozvíte se více. Další detail – vyrobily se dva prototypy a mohly jezdit na soutěžích jen u nás doma (homologace :)) Koho zajímají detaily - dejte do vyhledávače Škoda 200RS – a dozvíte se více. Busty pánů zakladatelů. Busty pánů zakladatelů. …”stručné” životopisy… …”stručné” životopisy… … a ještě nezapomenout na toho druhého! … a ještě nezapomenout na toho druhého! Cyklistům netřeba komentáře – tuhle značku zná asi každý… Cyklistům netřeba komentáře – tuhle značku zná asi každý… Takhle nějak vypadaly první výrobky… Takhle nějak vypadaly první výrobky… Dnešní sedla “s dírou” – žádná novinka! :) Gripy jsou zřejmě z jasanu… Dnešní sedla “s dírou” – žádná novinka! :) Gripy jsou zřejmě z jasanu… Několikagenerační řetěz, ten převodník taky jen tak někdo nesjede… poctivá kovařina :). Několikagenerační řetěz, ten převodník taky jen tak někdo nesjede… poctivá kovařina :). … navoskovat knír, nasadit brýle, dáma uvázat sváteční slamák a jedééém… na víkendový piknik. … navoskovat knír, nasadit brýle, dáma uvázat sváteční slamák a jedééém… na víkendový piknik. Popiska typu v dobovém showroomu Popiska typu v dobovém showroomu Pamatuju, že většina majitelů měla své Spartaky a Oktávky přesně takhle naleštěné – vždy se tomu o víkendu věnovala celá rodina. Pamatuju, že většina majitelů měla své Spartaky a Oktávky přesně takhle naleštěné – vždy se tomu o víkendu věnovala celá rodina. O tyhle krasavce se ale staral najatý šofér… O tyhle krasavce se ale staral najatý šofér… Dnes už mistři koláři zanikli, ale byl to kus kumštu, vyrobit tyhle loukotě! Dnes už mistři koláři zanikli, ale byl to kus kumštu, vyrobit tyhle loukotě! … třída pro bankéře, fabrikanty, ministry, presidenty, … … třída pro bankéře, fabrikanty, ministry, presidenty, … Dobrý duch celé akce – pan L. Koubek. Ještě jednou děkujeme! Dobrý duch celé akce – pan L. Koubek. Ještě jednou děkujeme! Páni karosáři (designéři) měli už tehdy zajímavé nápady a ledacos se, alespoň v náznacích, objevuje stále… Páni karosáři (designéři) měli už tehdy zajímavé nápady a ledacos se, alespoň v náznacích, objevuje stále… … no není to vymazlený kousek??? … no není to vymazlený kousek??? Něco z depozitáře – formulka pana Závodníka (!) Oldřicha Brunclíka. Pro nepamětníky: pánové Brunclík, Bobek, Horsák, Žid, později Blahna, Zapadlo, Kvaizar, Janeček,….. ti všichni uměli nejen za volantem, ale zásadně se podepsali i na vývoji všech typů, a to často i za podmínek …. Raději ani nemluvit! Všem jim patří pocta a velký dík! Něco z depozitáře – formulka pana Závodníka (!) Oldřicha Brunclíka. Pro nepamětníky: pánové Brunclík, Bobek, Horsák, Žid, později Blahna, Zapadlo, Kvaizar, Janeček,….. ti všichni uměli nejen za volantem, ale zásadně se podepsali i na vývoji všech typů, a to často i za podmínek …. Raději ani nemluvit! Všem jim patří pocta a velký dík! Ještě jednou detail okruhového speciálu… Ještě jednou detail okruhového speciálu… … a muzejní “uloženky”, která čeká na rekonstrukci a své místo v expozici. Na shledanou! … a muzejní “uloženky”, která čeká na rekonstrukci a své místo v expozici. Na shledanou!

Sledujte nás na sociálních síťích

Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Povolit všeNepovolovat cookies