Používáte zastaralý prohlížec Internet Explorer, který pro zobrazovaní našich stránek nepodporujeme. Použijte prosím jiný prohlížeč.
CZK
EUR
Měna:

Pikové eso je stále v oblibě

Vytvořeno06.11.2013

Colnago si za dobu své existence vydobylo mezi vyznavači silniční cyklistiky velkou popularitu. Tradice značky se datuje snad již k narození velkého Ernesta v roce 1932, i když ve skutečnosti se nápad na stavbu vlastních kol zrodil až po jeho nešťastném úrazu v roce 1951, kdy si zlomil ruku a nesměl dva měsíce jezdit. Tehdy vypomáhal se stavbou kol pro značku Gloria, ale prakticky okamžitě se osamostatnil a vybudoval si vlastní dílnu. Díky řadám šťastných setkání byla jeho kola sedlána největšími velikány své doby jako byl Magni, Motta, Merckx, Dancelli a další. Právě poslední jmenovaný, Michele Dancelli jej inspiroval svým vítězstvím na největší italské klasice Milán – San Remo i k současnému logu. Nejvyšším trumfem, pikovým esem, zahaleným v duhovém hávu mistrovských barev tak od té doby dává najevo, jaké jsou ambice této značky.

148300_10151364646647710_1991855659_n

Značka ale nestaví jen na starých tradicích. Právě naopak, věří v inovace. Kupříkladu jako jedna z prvních vsadila na životaschopnost silniční verze kotoučových brzd a ve spolupráci s rovněž italskou značkou Formula se do tohoto směru zakousla s plnou vervou. Současně jako první na světě nabídla i elektronicky ovládané řazení hydraulických brzdových pák pro Shimano i Campagnolo.

Proto se raději, než probíráním starých zažloutlých fotografií, věnujme žhavé současnosti, nebo ještě lépe, rovnou roku 2014. Pro docílení úspěšného začátku je vždy třeba si nastavit priority. My se nesnažíme jen získat do sbírky další značku. My chceme dostat tyto stroje na silnice, mezi cyklisty. Tam by měla být značka Colnago vidět. Že je to mimo finanční možnosti většiny populace? Omyl.

Colnago nenabízí jen jediný top model, ale vyrábí i řadu kol ve střední (rozuměj „dostupné“) úrovni. Pojďme si tedy pár takových dostupných šperků představit.

Možnosti sériové

Protože se blíží podzim a s ním sezóna cyklokrosu, nemůžeme začít jinak, než strojem World Cup. Ten je postaven na rámovém základu z dvojitě zeslabovaných hliníkových trubek řady 6000. Tento materiál slibuje dosažení dokonalé tuhosti při současném velmi zajímavém hmotnostním výsledku. Ze stejné slitiny je také přední vidlice, které nechybí kónický tvar sloupku se spodním ložiskem o rozměru 1 1“. Z dalších doplňků je třeba zmínit osazení sadou Shimano 105, vlastním setem zapletených kol Colnago Artemis CW28 Alu a komponenty Deda. Jako samozřejmost berme vzhledem k průkopnictví značky i mechanické kotoučové brzdy Avid BB5 Road Platinum. Tento model je nabízen ve velikostním rozmezí 48-58 cm.

1378585_10151916358867710_719373992_n

I další, tentokráte již silniční stroj vás může přesvědčit o tom, že hliníková slitina má stále co nabídnout. Technické podklady stroje Strada SL totiž hovoří o faktu, že rám má jen necelých 1200 gramů. Samozřejmostí je pak přední celokarbonová vidlice. Za velmi zajímavou cenu tak můžete vlastnit raketu, která nezná sportovní limity. Podle vašich možností se můžete u tohoto stroje spoléhat na práci komponentů z řad Shimano Tiagra, 105, nebo Ultegra. Konečný výběr závisí jen a pouze na vašich sportovních ambicích.

STRADA-12BI

Novinkou v nabídce je pak i další stroj, model AC-R. V jeho genech jsou citelné dlouholeté zkušenosti značky a nesčetné testy samotnými závodníky v nejtěžších závodních podmínkách. Základ se totiž opírá spolu s uhlíkovými vlákny i o osvědčenou geometrii modelu M10, slibující dokonalou symbiózu pohodlí a perfektního využití veškeré jezdcovy síly. Toto dostupnější provedení již zmiňované koncepce stroje M10 nese zaměření odpovídající vybavení. Pro základ výbavy je zde standardně na výběr z osazení Shimana 105 nebo Ultegry. Většinu dalších dílů pak dodává samo Colnago, nebo využívá nabídky firmy Deda. Současně s volbou komponentů je zde na výběr i ze tří designů.

1005844_10151929373137710_635397888_n

CLX 3.0 patří k módně vyhlížejícím projektům. Nenajdete zde prakticky žádnou z konzervativních stavebních specifik. Žádná z trubek se ani nesnaží navodit dojem díla starých mistrů a naopak naplno předvádí možnosti tvarování karbonu. Tomu odpovídá i slopingová konstrukce s lehkým prohnutím horní rámové trubky a zadních vzpěr vně rámu. Nejinak je tomu samozřejmě i u přední vidlice, i když ta si drží typicky rovné nohy, jak to známe již z doby oblíbeného modelu Master. Tento model je nabízen v osmi základních velikostech, nechybí ani alternativa pro využití elektronického řazení.

CLX3 - 13RD

A teď něco pro znalce

Kdo by se nespokojil se sériovou nabídkou, bude mít u nás možnost absolutní svobody ve výběru snad každého komponentu na rámovém základu. Pro možnost originální stavby budeme mít připraveny hned tři modely rámů.

Prvním je neřízená střela C-59. Tento zhmotnělý sen každého jezdce je celý vyráběn a poté i designován v Itálii. Kromě tvarování, odrážejícím se ve vlastním vzoru, kterým není nikdo jiný než již zmiňovaný Master, mu nechybí ani špičkové technologické úpravy. K těm lze řadit vnitřní vedení bovdenů. Možnost použití elektronické sady, ale tato značka byla i první ve svém oboru, která vrhla na trh alternativu s kotoučovými brzdami. Ani ta samozřejmě v naší nabídce nebude chybět. Poslední informace patří hmotnostnímu údaji. Tento rám se pohybuje na hranici 1000 gramů.

C59 - INIT

O tom, že by neměl ty nejvyšší ambice, se nedá hovořit ani u stroje M10. Monocoque konstrukce s využitím speciální technologie zpracování karbonu umožňují dosažení absolutní tuhosti a zároveň není třeba ani gram materiálu navíc. Přesto rám dokáže nabídnout i nadprůměrnou míru komfortu, což nejeden závodník při dlouhých hodinách v sedle ocení. Samozřejmostí je zde vedení bovdenů nitrem rámu, možnost výběru pro použití mechanické i elektronické sady.

Colnago M10

Stejnou úctu si zaslouží i další z rámových skvostů, model CX Zero. Již z názvu je jasná jeho nulová tolerance ke kompromisům. Nic než skvělý sportovní výkon a dobrá úroveň pohodlí. I proto je zde spolu s vlastnostmi karbonu vsazeno i na podporu tvarovými úpravami. O tom přesvědčí hlavně kombinace masivních dolních vzpěr zadní stavby a na ně navazujících tenkých vidlic mířících k sedlovce. Hlavní trojúhelník pak pro navýšení tuhosti využívá slopingu. Zapomenout ale nesmíme ani na konstrukci středového pouzdra. Zde totiž Colnago využívá jako u jediného modelu napřímo vkládaná ložiska Press-fit. Není divu, že značka o tomto stroji tvrdí, že dokáže uspokojit jak profesionálního jezdce, tak hobíka, jenž chce zdárně absolovovat maratón, od chrta, po milovníka pohodlí.

CX ZERO - LANE - ULTEGRA

Pokud se vám některé údaje zdají málo podrobné, přestaňte spoléhat jen na virtuální svět internetu a přijďte nás navštívit do některého z našich obchodů. Zde vám můžeme podat podrobnější informace o každém z těchto strojů, případně s vámi probrat vaše představy a posléze je zhmotnit v právě takový šperk, o kterém se Vám léta jen zdálo.

Vítejte ve světě vítězného esa.

[gallery link="file" ids="6492,6490,6489,6488,6487,6486,6493,6485,6513,6512,6511,6510,6509,6508,6507,6525,6524,6523,6522,6521,6520,6519">  

Sledujte nás na sociálních síťích

Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Povolit všeNepovolovat cookies